Skip to content

Israeli court sides with Armenians regarding their historic land rights

رابط المقال: https://milhilard.org/wjvq
Views: 1835
صورة جماعية تضامنية تشمل الشبان الارمن الذين اطلق سراحهم Solidarity group photo includes released Armenian activists

صورة جماعية تضامنية تشمل الشبان الارمن الذين اطلق سراحهم Solidarity group photo includes released Armenian activists

رابط المقال: https://milhilard.org/wjvq

By Daoud Kuttab

An Israel court has sided with the Armenian patriarchate about its ownership of the land of the “Cow Gardens and released the two Armenian activists, Paul Djenazian and Bedig Giragossian, with a simple condition of having to show up to the police station for questioning if they are ordered.

The two Armenians were arrested after they defended the church property, on December 28th  from attack. According to a statement by the Armenian Patriarchate 30 men with their faces covered with ski masks, they have attacked a peaceful Armenian sit-in at the land of the Church causing injury to Armenian priests and the arrest of the two men.

Hagop Djernazian co-founder of the Save Armenian Quater Movement told Milhilard.org that the unidentified gangsters who attacked the priests at the Armenian quarter were acting illegally. “The court ruled that It is absolutely illegal, and the [Xna Capital] company should provide any kind of proof that they are in charge of the land, but as long as they are not providing anything, the possession is for Armenians.”

Djernazian said that the community is pleased with the decision of the Israeli court. “The good thing is that the court ruled that we Armenians possess the land. The possession was done by us and it’s it is a legal one and the company is sending armed thugs to attack us.”

Read statements of the Church and Saving Armenian Quarter Movement below.

تكافح مجلة “ملح الأرض” من أجل الاستمرار في نشر تقارير تعرض أحوال المسيحيين العرب في الأردن وفلسطين ومناطق الجليل، ونحرص على تقديم مواضيع تزوّد قراءنا بمعلومات مفيدة لهم ، بالاعتماد على مصادر موثوقة، كما تركّز معظم اهتمامها على البحث عن التحديات التي تواجه المكون المسيحي في بلادنا، لنبقى كما نحن دائماً صوت مسيحي وطني حر يحترم رجال الدين وكنائسنا ولكن يرفض احتكار الحقيقة ويبحث عنها تماشيًا مع قول السيد المسيح و تعرفون الحق والحق يحرركم
من مبادئنا حرية التعبير للعلمانيين بصورة تكميلية لرأي الإكليروس الذي نحترمه. كما نؤيد بدون خجل الدعوة الكتابية للمساواة في أمور هامة مثل الإرث للمسيحيين وأهمية التوعية وتقديم النصح للمقبلين على الزواج وندعم العمل الاجتماعي ونشطاء المجتمع المدني المسيحيين و نحاول أن نسلط الضوء على قصص النجاح غير ناسيين من هم بحاجة للمساعدة الإنسانية والصحية والنفسية وغيرها.
والسبيل الوحيد للخروج من هذا الوضع هو بالتواصل والنقاش الحر، حول هويّاتنا وحول التغييرات التي نريدها في مجتمعاتنا، من أجل أن نفهم بشكل أفضل القوى التي تؤثّر في مجتمعاتنا،.
تستمر ملح الأرض في تشكيل مساحة افتراضية تُطرح فيها الأفكار بحرّية لتشكل ملاذاً مؤقتاً لنا بينما تبقى المساحات الحقيقية في ساحاتنا وشوارعنا بعيدة المنال.
كل مساهماتكم تُدفع لكتّابنا، وهم شباب وشابات يتحدّون المخاطر ليرووا قصصنا.

Skip to content