Skip to content

Armenian Scouts announce community rejection of property sales

رابط المقال: https://milhilard.org/xxg7
كشافة الارمن تطالب البطريركية بحماية املاك الكنيسة

كشافة الارمن تطالب البطريركية بحماية املاك الكنيسة

رابط المقال: https://milhilard.org/xxg7

Special to Milhilard.org

Members of the Armenian scouts in Jerusalem used the occasion of Holy Fire to announce the community’s rejection of the sale of church property.

Signs say Armenian “Real estate not for Sale” led the scouts as they paraded in the old city of Jerusalem awaiting the light that comes out of the Church of the Holy Sepulcher on the Saturday before Easter.

The Armenian patriarchate owns property on Jaffa Street near the commercial Mamilla Mall. It covers some 15,000 square meters.

Protestors say that they reject the same church property in Jerusalem as well as in other locations.

A strategic strip of land within the Church property in the old city of Jerusalem was leased for 99 years to a Jewish Australian investor who plans to build a $200 million hotel on it. The land for the hotel was initially leased to the Jerusalem municipality as a parking lot. Armenian protestors including clergy and community leaders have been opposed to all these transactions.

Below are photos and a video from our reporter in Jerusalem Jiryes Basir

تكافح مجلة “ملح الأرض” من أجل الاستمرار في نشر تقارير تعرض أحوال المسيحيين العرب في الأردن وفلسطين ومناطق الجليل، ونحرص على تقديم مواضيع تزوّد قراءنا بمعلومات مفيدة لهم ، بالاعتماد على مصادر موثوقة، كما تركّز معظم اهتمامها على البحث عن التحديات التي تواجه المكون المسيحي في بلادنا، لنبقى كما نحن دائماً صوت مسيحي وطني حر يحترم رجال الدين وكنائسنا ولكن يرفض احتكار الحقيقة ويبحث عنها تماشيًا مع قول السيد المسيح و تعرفون الحق والحق يحرركم
من مبادئنا حرية التعبير للعلمانيين بصورة تكميلية لرأي الإكليروس الذي نحترمه. كما نؤيد بدون خجل الدعوة الكتابية للمساواة في أمور هامة مثل الإرث للمسيحيين وأهمية التوعية وتقديم النصح للمقبلين على الزواج وندعم العمل الاجتماعي ونشطاء المجتمع المدني المسيحيين و نحاول أن نسلط الضوء على قصص النجاح غير ناسيين من هم بحاجة للمساعدة الإنسانية والصحية والنفسية وغيرها.
والسبيل الوحيد للخروج من هذا الوضع هو بالتواصل والنقاش الحر، حول هويّاتنا وحول التغييرات التي نريدها في مجتمعاتنا، من أجل أن نفهم بشكل أفضل القوى التي تؤثّر في مجتمعاتنا،.
تستمر ملح الأرض في تشكيل مساحة افتراضية تُطرح فيها الأفكار بحرّية لتشكل ملاذاً مؤقتاً لنا بينما تبقى المساحات الحقيقية في ساحاتنا وشوارعنا بعيدة المنال.
كل مساهماتكم تُدفع لكتّابنا، وهم شباب وشابات يتحدّون المخاطر ليرووا قصصنا.

Skip to content